A Budapesti Temetkezési Intézetnek 2011 végén és 2012 elején leszállított 25 darab temetői pompaautóból az origo a Fiumei úti Sírkertben szolgálatot teljesítőt vette górcső alá.

Az alábbi sorokban olvashatja a cikk kivonatát:

“Alig három lóerős, de nem füstöl, és még zenélni is tud a fővárosi temetőkben használt halottaskocsi.”

“Eléggé kisipari, de környezetbarát, és a célnak megfelel”

“Pompának hívjuk, ami a pompakocsi rövidítése – hiszen egyetlen funkciója szertartásokon feldíszítve reprezentálni.”

“Sokaknak ismerősnek tűnhet az Electroauto, különösen jellegzetes orrkialakításáról. Nos, ilyet lehet bérelni sétakocsikázásra a Margitszigeten, természetesen személyszállító kivitelben. De rengeteg más változatban is kínálja a jövőre húszéves gyártó: létezik fagyiskocsi, popcorn-árus, kolbászsütő, postás, reptéri kiszolgáló, állatorvosi szolgálati, közútkezelő vagy lombszállító kivitelben is, és promóciós járműként is gyakran bevetik.

Ilyennel taxizza ingyen az újlipótvárosi nyugdíjasokat Péter bácsi, … de létezik 14 személyes, utánfutós Electroautó is, természetesen erősebb motorral. A legegyszerűbb golfkocsi kivitel 1,47 millió forintba kerül, a nyújtott tengelytávú kivitel pedig 2,14 milliótól indul, amihez hozzájön még a speciális felépítmény ára.”

“Arra a feladatra viszont tökéletes, amire kitalálták, és az nem a sietség. Mivel keskeny és fordulékony, befér a sírok közé, amikor mégis tolatnia kell, sípszóval kér utat magának. Villanyautó lévén csöndes, és nincsenek orrfacsaró kipufogógázai. Az 50-80 kilométeres hatótávolság bőven elég a napi feladatokhoz”

“Az Electroauto jó példa arra, hogyan racionalizálják feladataikat a temetők: benti útra, szertartásra elektromos kisautót használnak, közúti halottszállításra pedig furgont.”

A teljes cikket az alábbi linken tekintheti meg:

http://www.origo.hu/auto/20141031-magyar-auto-kiser-a-legutolso-utra.html

A budapestieken kívül van még pompaautónk Székesfehérváron, Győrben és Putnokon, valamint délszláv szomszédainknál, Lengyelországban és Franciaországban.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük