ISO 9001 Tanusított rendszer

ISO 14001 Tanusított rendszer


Végre villanyautók itthon is
2009.07.28. 11:00szöveg: Égő Ákos
Címkék: Reva, zöld, villanyautó, cégautó

Nem akkora érdeklődéssel övezve, mint a Forma-1, de annak időmérőivel egy időben hat elektromos autó vonult át a fővároson, hogy felhívja a figyelmet a füstmentes autózás fontosságára. Dr. Bednár András, a felvonulás szervezője nem ismeretlen a villanyautósok körében. Majdnem két éve lobbizik egy német elektromos autóval a közlekedési minisztériumnál. A Holzenbliz kétüléses elektromos autó hazai gyártásáról tárgyaltak. Bár annak idején Kóka János is a projekt mellé állt, a sajtótájékoztatón kívül sajnos nem lett folytatás. Mégis, ahogy a mostani rendezvény is mutatja, Bednár úr nem adta fel.

Néhány autót ki lehetett próbálni

Az elektromos autós felvonulást is magában foglaló Forma Zero projekt három fontos dologra fókuszál. Elsősorban szeretné felhívni a figyelmet a városi elektromos autózás fontosságára, ezért is tervezték a Roosevelt tér - József utca - Andrássy út - Hősök tere útvonalra a menetet.

Amikor a főváros légszennyezettsége a megengedett határérték tízszeresét is meghaladhatja (az elmúlt év novemberében történt ilyen legutóbb), nem szabad figyelmen kívül hagyni semmilyen alternatív megoldást. Az elektromos járművek megoldást jelenthetnek a városi légszennyezettség csökkentésére, főleg ha a villanyos töltést napkollektorokkal párosítják. Így az áramtermelésből adódó kihelyezett környezetszennyezést is minimalizálni lehet.

Elektromos jármű minden feladatra

A másik fontos szempont, hogy hiába a meglévő technológia, jelenleg szinte megfizethetetlen a villanyautózás. Például egy eredetileg benzinesnek készült kisautó átalakítása átépítve, tesztelve, átépítési engedéllyel, járműgépész által lektorált műszaki-dokumentációval, közúti közlekedési vizsgával, szükséges papírokkal 6000 eurótól kezdődik. Ehhez jön az igények szerint az akkumulátor csomag, ami teljesítménytől függően 2600-5000 euró.

Tehát egy régi Suzuki Swift átépítése a jelenlegi árfolyamon 2 300 000 - 2 950 000 forint. Mivel jelenleg semmilyen kedvezményt nem élveznek az átalakított járművek, ezért ezekre a számokra kevesen mondanak igent. A támogatások szükségessége tehát elengedhetetlen a továbblépéshez.

A Margit-szigeten bérelhetjük

A harmadik fontos dolog a hazai szellemi tőke hasznosítása. Nálunk nagyobb hagyománya van az elektromos járműveknek, mint gondolnánk. Itt nem csak a régi Puli elektromos autókról beszélek; aki egy kicsit is odafigyel a hazai házi készítésű elektromos járművekre, tudhatja, hogy rendkívüli elmék foglalkoznak a témával. Itthon a Bosch is felkarolta a témát és a Széchenyi Egyetem Alternatív Hajtású Járművek versenyén is újabbnál újabb innovációk tűnnek fel.

A mostani felvonuláson hat autó vett részt. Ebből kettő gyári Reva elektromos autó volt. Kettő lengyel alapokra épülő, hazai gyártású margitszigeti sétakocsi, melyeket 2,1 kilowattos villanymotor hajt, és terepviszonytól függően 50-80 kilométert képesek megtenni egy töltéssel.

A teljes cikket a:
http://www.vezess.hu/cegauto/villany_vonulas/19833/ címen olvashatja el!

Kapcsolat